Airbus

Leveranse: Kommunikasjonsstrategi og kulturprosjekt

Chand Svare (Airbus) & Jørn Slåtten(Attenzione)

Thor Bekkavik (GoToEleven)

Airbus-ansattes lidenskap som grunnlag for kommunikasjon 

Bakgrunn

Attenzione mener det å være bevisst HVORFOR man jobber med det man gjør, for en spesifikk arbeidsgiver, er sentralt for at et selskap skal lykkes i markedet.

Den logiske tankerekken er at de ansattes verdier og lidenskap skal gjenspeiles i de tjenester som blir levert  til kunden. Dersom dette avviker mye kan det medføre at kundenes forventning ikke tilfredsstilles - og man risikerer å få misfornøyde kunder.

Populært sagt kan det utrykkes som at en kunde IKKE kjøper hva du gjør, men HVORFOR du gjør det. 


Airbus sitt ønske:

I Airbus Defence & Space AS var leder Jostein Olsen opptatt av å avdekke hva som var drivkraften til de ansatte. En serie med workhops og samarbeidssesjoner ble gjennomført om Airbus sitt virke og hvilke jobbrelaterte øyeblikk som har skapt de lykkeligste opplevelsene for de ansatte.

Dette skulle Airbus bruke til å bygge opp under en kultur med felles grunnverdier som gjenspeiler de ansatte verdier.

Den endelige målsetningen for Airbus var å skape kommunikasjon som gjenspeiler kultur og lidenskap, og ta dette ut i markedet for å styrke og tydeliggjøre sin posisjon.

Våre kontaktpersoner i Airbus Defence & Space var Jostein Olsen og Chand Svare, som begge var veldig fornøyd med resultatet av prosessen.  Jostein Olsen har forlatt Airbus og er i dag CEO i Fieldmade AS.


Leveransen besto av:

Denne måten å bygge kommunikasjon på er inspirert av Simon Sinek og hans Golden Circle - metodikk for å definere et selskaps WHY.

Oss:

Jørn Slåtten fra Attenzione utførte dette prosjektet for Airbus Defence & Space i samarbeid med Thor Bekkavik i kommunikasjonsbyrået GoToEleven AS.